Canberra

10 juni 2012 - Katoomba, Australië

De cirkel is rond.We zijn terug waar we 1 jaar geleden begonnen zijn. In Canberra. Vorige week hebben we een leuke week gehad met Olivia. Zij heeft 1 week gespijbeld van school en wij zijn naar Goulburn en Cowra geweest. In het caravanpark was een mooie trampoline  en elke middag mocht er een groot kampvuur worden gemaakt. Dat vond Arie elke keer weer erg leuk om te doen en het 2e voordeel was dat het behaaglijker werd. Rond 5uur werd het een stuk kouder en 's nachts vroor het. Als ik 's morgens buiten kwam hing de waslap stijf aan de lijn. Olivia vond het wel grappig toen ik met de bevroren lap naar binnen kwam. Het kampvuur was ook leuk om  marshmellows aan een stok te doen en dan in het vuur te laten smelten.

Ondanks dat Cowra maar klein is hebben ze wel de eer gekregen om de World Peace Bell in een straat te hangen als symbool tegen de oorlog. Als Olivia de gong laat horen levert dat een leuk plaatje op. Op korte afstand hiervan is een mooie Japanse tuin.met een grote vijver met wel 100 koi karpers.

Sinds zaterdag zijn we dus weer terug in Canberra, waar we nog 3 weken kunnen zijn voordat we weer in het vliegtuig stappen. Door de week gaat Olivia natuurlijk naar school, maar in het weekend kunnen we nog leuke dingen doen. Zoals vandaag (zondag) zijn we eerst naar de dierentuin gegaan, waar de pinquins tot de favorieten behoren. Na de lunch hadden we wat anders verzonnen. Een mini trein. Dat was een groot succes. We hebben 3 rondjes gemaakt en daarna ging de machinist ook naar huis. Arie was helemaal weg van het (echte) stoomtreintje. Echte kooltjes werden in het vuur gegooid en rokend en puffend reed hij over het smalle spoor.

Dit is mijn laatste blog en ik hoop dat iedereen er van heeft genoten. Arie en ik zouden nog wel 1 jaar door willen gaan, maar ja , aan alles komt een eind.

We hebben 32.000km gereden door een klein gedeelte van Australie en Tasmanie. Alles is even mooi en elke keer weer anders. We kunnen in ieder geval zeggen.

WE DID IT   ADVENTURE B-4 DEMENTURE.

1. Wim:
    10 juni 2012
    hallo Lida en Arie,

ik heb in ieder geval genoten van de reisverhalen, jammer dat we gisteren geen verbinding konden krijgen via skype, volgende keer beter. Ik sta in ieder geval op Schiphol om jullie op te pikken.

nogmaals bedankt voor het meedelen van de reis

Wim
  2. Bauwien:
    11 juni 2012
    Hallo Lida en Arie,wij hebben ook erg van jullie verhalen genoten wat gaat een jaar toch snel he.
    Tot over een paar weken Lida,groetjes Bauwien.
  3. Greet:
    14 juni 2012
    Ook ik heb regelmatig het blog gelezen, wat een avontuur. Geweldig! Ik wens jullie een goede thuisreis en Arie als je in de buurt bent, even een bakkie komen doen he?
    Groetjes en tot ziens
  4. Liesbeth Ammerlaan:
    16 juni 2012
    Hello Arie and Lida,
    I am enjoying your trip reports ( a bit late I know!) You're a great writer and story teller! Have a safe and comfortable journey back home!
    Groetjes van Bill and Liesbeth
  5. Desiree van der Tholen:
    17 juni 2012
    Hallo Lida en Arie.
    Wat hebben jullie in een jaar veel gezien en meegemaakt. Wat een schrijfkunst heb je Lida mijn petje af hoor. Wat is jullie kleindochter groot geworden en ziet er leuk uit. We zaten afgelopen vier weken niet zover van jullie vandaan ongeveer 3 uur vliegen vanuit Bali. We zijn 14 juni weer teruggekomen.
    Ik wens jullie een goede reis terug.
    Groetjes van Desiree