Een jubileum, Ulladulla 100

17 mei 2012 - Kangaroo Valley, Australië

Ulladulla, waar het caravanpark hoog op de rotsen ligt en wij vanuit de caravan uitkeken op een mooie blauwe zee. Het was 'n soort jubileum want dit was het 100 ste caravanpark. We hadden de kerstslingers nog bewaard om deze jubileum foto te maken. Wij vinden het nog steeds elke dag een feest om weer iets nieuws te zien en/of te ontdekken. De natuur blijft ons boeien en verbazen. Er zijn inmiddels veel minder reizigers omdat de rondreizende Australiers naar warmere streken zijn vertrokken. Op het uiterste puntje van de camping hadden we een piepklein tentje zien staan met een tandem ernaast. Toen wij ze tegenkwamen bleken het 2 jongelui te zijn uit Belgie. Zij maken een reis rond de wereld op de tandem. Tot nu toe hebben ze van Canada tot Argentinie gefietst, daarna gevlogen naar Spanje en vandaar naar Belgie op de fiets. Toen hebben ze 2jaar gespaard en nu zijn ze bezig met de volgende etappe. 3 maanden door Nieuw Zeeland waar ze bijna zijn weggeregend. Naar Sydney gevlogen en direkt op de fiets gestapt waar wij ze hebben ontmoet in Ulladulla. In totaal hebben ze maar 3 maanden en vanaf de oostkust moeten ze eerst langs Melbourne naar Adelaide en dan dwarsdoor naar Darwin. Volgens ons is de tijd gewoon te kort maar dat zullen ze zelf wel ondervinden.

Vanaf de mooie kust hebben we even een zijweg genomen door de bergen,naar Kangaroo Valley. Via een mooie slingerweg rijden we naar het dorp met dezelfde naam .Wij zijn op een camping gaan staan vlak naast een mooie historische brug.Hampden bridge. Over de brug begint een toeristische route. Toen we vanmorgen wegreden zaten we in dichte mist. Na een aantal kilometers met haarspeldbochten waren we door de wolken heengereden en boven scheen de zon. Wat een fantastisch mooi gezicht was het om bovenop een wit wolkendek te kijken en de bovenste punten van de bergen staken er doorheen  Helaas konden we niet stoppen om foto's te maken. Wel op deze route van alles gezien, zoals de Fitzroy Falls die 81meter naar beneden storten. En leuke dorpjes waar we doorheen reden. In de hoofdstraat van Bowral zijn veel dure boetieks en een antiekzaak die er wel heel apart uitziet.    Na heel veel mooie lookouts en vergezichten zijn we aan het eind van de middag weer terug bij de caravan. Je voelt  dat de mist en de kou het dal weer inzakt. Hopelijk schijnt morgen weer de zon.