Kiama

26 mei 2012 - Kiama, Australië

Vanuit Kangeroo Valley kwamen we 7 dagen geleden in Kiama. Hier in het dal is de temperatuur zeker 10 graden warmer. We kwamen aanrijden vanuit de heuvels en reden naar beneden waar de camping lag. Alweer zo'n schitterende plek.Aan beide zijden een hoge kust van 30meter en ertussen een privestrand waar de camping aan ligt. Wij hebben de caravan zo neergezet dat we het mooiste uitzicht hebben over de blauwe zee.

De dagen dat we hier staan in Kiama hebben we ontdekt dat we bovenop de kust, vlak langs de zee een wandeling kunnen maken die vele kilometers is, maar wij lopen een paar kortere wandelingen o.a. waar je uitkomt bij de little blowhole. Omdat er weinig wind is zien we ook geen water uit het gat komen. Wat verderop bij de vuurtoren is de grote blowhole. Je ziet het mooiste spektakel als het windkracht 10 zou zijn, maar wij zijn met iets minder al tevreden. Een aardige spuit water. toch? De hele kust is hier spectaculair vooral als de zon erop schijnt.  We zien de cathedral rocks en 1 km verder de bombo headlands. Dit zijn vreemde recht-op staande basalt blokken/pilaren. We kunnen wel uren blijven kijken hoe het water ertegen aanslaat. In het centrum van Kiama staat mooie gebouwen van 150jaar geleden. Op een van de gebouwen staat een mannenhoofd en deze vond ik nogal lijken op Andre Rieu. zeg nou zelf??

We hebben nog een toeristische route gereden over de Kangeroo valley rd. We wilden zelf ervaren waarom je hier niet zou mogen rijden met de caravan. Want eigenlijk hadden we deze weg willen nemen toen we vanuit het dorp KV naar Kiama reden. Deze weg zou een stuk korter zijn geweest.  We moeten zeggen dat de weg bijzonder smal was en vooral naar boven erg stijl en dan

1. Bauwien:
    29 mei 2012
    Hallo Lida,
    je hebt gelijk het is net Andre Rieu,en de fotos zien er ook erg mooi uit wat verschillende soorten natuurgebieden heb je daar he,prachtig hoor.
    groetjes Bauwien.
  2. Greet:
    30 mei 2012
    Hoi Arie en Lida,

Zag in Greet d'r mailbox een berichtje staan. Omdat Greet met vakantie is reageer ik even.
    Wat ziet het er allemaal geweldig uit wat een prachtige natuur.
    Groetjes van Jenny