Mooie stranden

12 mei 2012 - Batemans Bay, Australië

Elke keer ontdekken we weer een nieuw dorp/stad aan de kust en elke keer is het strand zo mooi dat we daar wel foto's van kunnen blijven maken. Bij elke golf denk je..........hierna komt een nog hogere. Vooral bij Moruya Heads kwam elke golf met donderend geraas neer. Als je op dit strand zou gaan zwemmen kom je bijna niet meer uit de golven.

Nu zijn we in Batemans Bay. Het strand is alweer op loopafstand van de caravan.  Batemans bay ligt ook aan de Clyde river die ong 75km vanuit het binnenland hier uitmondt in de zee. Gisteren hebben we een cruise gemaakt van 3uur. In het gehucht Nelligen konden we aan wal. Over de rivier was de afstand 15km maar als je met de auto gaat is het maar 8km. In Nelligen staat een mooi Courthouse en een cafe en verder wonen er een aantal mensen die heel erg van rust houden. Pal naast het courthouse zagen we een paar mooie rode paddestoelen staan met witte stippen. Het was nog behoorlijk warm aan boord en daarom kwam de Austr vlag goed van pas voor een beetje schaduw.

Vanmorgen zijn we over de weg naar Nelligen gereden en 2km buiten dit dorp afgeslagen naar een gravelroad. Deze weg ging door het bos en langs de kronkelende Clyde rivier. Zo nu en dan was er een mooie doorkijk naar beneden op de rivier. Na bijna 20km kwamen we bij Shallow crossing. Hier moet je door het water als je de weg wil blijven volgen. Het is best wel breed en dit kan alleen als het getij laag is. Bij hoogtij staat er zo'n 75cm water. In ons geval was het 20cm dus dat is wel leuk.Als je maar tussen de paaltjes blijft rijden.. Na een lange rit door het bos kwamen we terug op de highway.  Aan de andere kant namen we de weg naar Pebbly beach. Dit was wel een heel apart strand. We zagen heel veel narcissen staan die heerlijk geurden. We zagen zo'n 30 kangoeroes verspreid liggen. Die waren aan mensen gewend want ze bleven gewoon liggen.  Vandaag was het maar 16gr maar wel met 'n zonnetje dus het was alweer een mooie dag.

1. Jos:
    14 mei 2012
    Hé Arie, nieuw heuptasje gekocht?
  2. Liesbeth Ammerlaan:
    16 juni 2012
    Yes, we have camped here too! beautiful beach and nice surroundings!