vermoeiend

3 mei 2012 - Bermagui, Australië

Wat is het toch vermoeiend om gepensioneerd te zijn. We moeten de hele dag exploiren en vissen. Je moet kiezen op welk mooi strand je de hengel uitgooit en als je van die grote vissen vangt moet je die weer schoonmaken. poeh poeh dat noemen ze vakantie en uitrusten. Maar alle gekheid op een stokje. na 10maanden hebben we er nog geen genoeg van en de dag is eigenlijk te kort.

Zoals gisteren hebben we een toeristisch rondje gereden. Vanaf de camping waar we een prachtig uitzicht hebben op zee , reden we maar 10km het binnenland in en dan zit je weer tussen de heuvels/bergen. We kwamen in Tilba ,een klein dorp met eigenlijk maar 1 straat met aan weerszijden gallery's bakkerij een kruidenier uit grootmoeders tijd en ook het postkantoor uit een ver verleden. De huizen hebben van die gezellige kleuren en met de zon erop ziet dat er heel vrolijk uit. Aan het einde van de straat is een kaasfabriek en daar staat zelfs een grote bus voor de deur die een lading toeristen heeft afgeleverd.  Na enkele uren in Tilba geweest te zijn, reden we ons rondje verder naar 2 mooie stranden, mistery bay en cape dromedary. Het barst van de mooie stranden die je meestal helemaal voor jezelf hebt. Op weg naar de caravan begon het te regenen maar wij hadden een mooie en zonnige dag achter de rug.

Vanmorgen scheen de zon alweer en met 17gr. hebben we niks te klagen. 's morgens lopen we over het strand dat beneden de camping ligt. We zien een zeehond enkele uren op zijn rug drijven en spelen. Na de lunch rijden we naar een strand 4km verderop. We moeten een smal pad door de bosjes en daar wilt Arie vissen. Hij heeft gehoord dat hier de vis goed wilt bijten. Na 3 uur moeten we maken dat we bij de auto terug komen, want het wordt hoog water en we hebben bijna geen ruimte meer om droog te staan. en het gaat schemeren. Binnen 10 minuten zal het donker zijn en we moeten nog onze weg terugvinden door de bosjes. Maar de vangst was prima 3 hele grote en wat kleinere. De allereerste was een HELE grote maar die ging van de haak af, (dus die had geluk)

1. gerda altena:
    3 mei 2012
    life sucks, doesn't it!? Vangt Arie baracuda en snapper? die zijn n.l. erg lekker.
    Stuur deze mail door naar de racket trekkers.
    Groetjes,
    Gerda
  2. Bauwien:
    3 mei 2012
    Hallo Lida en Arie,
    je zou toch haast meelij krijgen met die gepensioneerden ha ha ha,geniet er nog maar van voor je het weet sta je weer met ons te tennissen Lida.
    Groetjes Bauwien.