1e camping

28 juli 2011 - Canberra, Australië

Gisteren hebben we boodschappen gedaan zodat we zeker de eerste week niet zullen verhongeren. Ook de tank volgegooid met diesel dus daar kunnen we ook even mee vooruit.

Vanmorgen iedereen nog een dikke knuffel en voor Olivia wel meer. Het zal voor haar vreemd zijn als ze vanmiddag uit school komt en dan de caravan niet meer in de tuin ziet staan.            Nog even op het laatste moment nog wat lucht in alle banden en daar gaan we dan.  We rijden een mooie route door Lachlan Valley. Het zijn slingerwegen door een bergachtig gebied. Zodra we de stad uit zijn is er niet veel verkeer dus dat is heerlijk rijden. Ik heb zelf zo'n kleine 100 km gereden en dat ging heel goed. Het is even wennen met zo'n zwaar ding achter de auto. Onze eerste stop isBoorowa. Zodra we de auto hebben geparkeerd en naar een bakery lopen worden we al aangesproken door plaatselijke AOWérs die zeggen waarom we niet zijn gekomen als alle rozen in bloei staan. Nou ja dat is nogal makkelijk we zijn er nu eenmaal vandaag. Dan horen we reisverhalen van iemand die ook bij de WC staat en ze geeft ons direkt hun adres en tel.nr. voor het geval als we aan het eind van het jaar in de buurt van Melbourne komen. Dan kunnen we onze reisverhalen uitwisselen. Leuk toch? Dit alles heeft wel 1 uur oponthoud gehad en hierna rijden we maar 'n beetje door.  Het is al zowat half 6 als we eindelijk in Dubbo aankomen. Direkt maar de stekker in het stopcontact zodat we licht hebben, want het wordt al donker. Voor de rest is alles zo gedaan en we zijn benieuwd om morgen te zien waar we terecht zijn gekomen, als het licht is.