einde van de geweldige logeerpartij

30 april 2012 - Tathra, Australië

Zondagmorgen werden we nog wakker van een stemmetje "oma ik heb honger"  Het was nog maar half 7 maar 'n uurtje tuttelen en langzaam wakker worden kon deze 15dagen.Ik heb pannekoeken gebakken en een mooie paardestaart in het haar. Alle tassen zijn ingepakt en als alles in de auto staat is de caravan ongezellig leeg. Gelukkig hangen er veel kunstwerken, waar we nog lang naar kunnen kijken. Even voor 9uur rijden we de camping af richting Cooma. Daar hebben we afgesproken met Fiona zodat we allebei maar ong 125km (en terug natuurlijk) hoeven te rijden. We doen daar toch nog 1 3/4uur over want we moeten een stuk door de bergen waar het soms maar 25km p.u. kan. Als we aankomen in Cooma zien we Fiona al staan. Heel blij dat ze Olivia weer in haar armen kan nemen. Wij kunnen terugkijken op een fijne logeerpartij met ons heerlijke kleinkind, Vanaf het eerste moment tot het uitzwaaien was het een groot feest.     We hebben 15 dagen gedaan wat ze maar wilde doen. Aan het strand eindeloos over de golven springen, bij opa juichen als hij weer een vis had gevangen, in het zwembad, op het springkussen (een groot succes met ons 3en), 1uur lang op een funfiets zitten. opa en oma om de beurt trappen en olivia aan de rem trekken. Ik had een grote plas ontdekt en daardoorheen racen was dolle pret. Naderhand ging olivia op haar step ook door de plas heen. Het allerleukste was op de camping in Merimbula elke morgen de face painting. De club begon om half 10 maar om half 8 wilde ze er al naartoe. Op deze camping waren ook de tamme parkieten.  Ook erg spannend was het kampvuur maken op het strand en dan marshmellows in het vuur smelten. heerlijk zoet.

Als alle tassen en fiets en step zijn overgebracht naar Fiona dr auto en hun met vochtige ogen hebben uitgezwaaid, besluiten we om via een omweg terug te rijden. In Berridale zien we dat we sneeuwkettingen kunnen huren. We hadden graag met de caravan verder gereisd naar het Kosciuszko np, waar de wintersportplaats Thredbo ligt. Maar Fiona had op de webcam gezien dat er al sneeuw ligt op de berg. De wegen zijn nog goed te berijden maar als het 's nachts vriest zal het in de caravan behoorlijk koud zijn.Ons plan is nu om langs de kust verder de rijden (op ons gemak) tot Wollongong en dan iets het binnenland in. Het zal iets warmer zijn dan in Canberra waar het 's nachts maar 2graden is.  Vanuit Berridale rijden we een mooie rit via Bombala. Dit ligt in een heuvelachtig gebied op 700m. Het begon al te schemeren toen we bij de caravan terug waren.

En nu worden we op maandagmorgen pas om kwart over 8 wakker. Het is vreemd stil. We gaan dan na de koffie maar snel exploiren. Behalve 2 lookouts waar we een joekel van een stingray (1 1/2m doorsnee) zagen, hebben we nog niet veel van Tathra gezien.We rijden door een paar straten van he dorp en hier begint een kustwandeling van 2km. Een smal pad door het bos hoog op de rotsen loopt langs de kust. Verschillende keren  komt er 'n open plek waar we een prachtig uitzicht hebben over de zee.       's middags gaat Arie vissen maar de vangst is alleen maar 2 flatheads dus dat stopt hij in zijn holle kies. Dan maar iets anders verzinnen voor het avondeten.

1. Bauwien:
    30 april 2012
    Het ziet er weer erg leuk uit,mooie fotos.
    Jammer he dat Olivia weer weg is was zeker erg gezellig.
    Groetjes Bauwien.