East MacDonnell Range

30 oktober 2011 - West Macdonnell Ranges, Australië

We zijn weer een ervaring rijker.

De enige camping met stroom in de east macdonnell range is ross river resort. Nu klinkt dat resort heel erg luxe maar dat is het dus niet. De huisjes die je kunt huren zouden wij in Ned. als tuinhuisjes neerzetten en wat het caravanpark betreft maakten wij weer iets nieuws mee. Nadat we hadden betaald konden we onze eigen plek kiezen. We moesten wel dit terrein weer afrijden en over een zandweg en Door de rivier heen kwamen we op het andere terrein. In de rivier staat nu een heel klein beetje water maar over enkele dagen? (weken) als het gaat regenen gaat alles voor maanden dicht.

Rond 5uur was een medewerker van de camping (graham) uitgewerkt en bleek in een van de caravans te wonen. Hij kwam naar ons toe en vroeg of we het leuk vonden om naar een bepaalde plek te rijden waar andere toeristen niet mogen komen. Daar zeggen wij geen nee tegen. In zijn pick-up zonder ramen en een laag vuil op de banken reden wij over een slechte weg met keien.  Graham bleek een zeer enthousiast natuurmens te zijn en heeft inderdaad mooie plekjes laten zien waar we anders niet gekomen waren. We doen dat onze auto niet aan.

Op zijn aanraden zijn we ook in de N'Dhala Gorge geweest. We moesten over 11km gravel road en 5 keer de rivier oversteken. Maar G had beloofd om ons eruit te trekken als we zouden blijven steken. Hoe we hem hadden moeten bereiken weet ik niet want de mobil deed het daar niet dus we zouden moeten lopen denk ik.

Wij vonden het weer heel erg de moeite waard om enkele dagen hier te zijn in dit prachtige natuurgebied.