West Macdonnell range

23 oktober 2011 - Alice Springs, Australië

4 dagen in "de bush"geweest in de bergen van Macdonnell.Geen telefoon en internetverbinding.

Wat is het hier verschrikkelijk mooi. Op de camping kijken we tegen 2 hoge rode rotsen aan waar in het midden een kloof is waar permanent water staat. Hier is het 's nachts echt donker en je kijkt hier tegen de mooiste sterrenhemel aan. Drinkwater is erg schaars en de volgende morgen was er de eerste uren van de dag een probleem dat er geen waterdruk was in de douche en WC. Wij denken in zo'n geval altijd......oke er zijn ergere dingen dan dat.

Elke morgen hebben we iets uitgezocht om te gaan ontdekken. Er zijn verschillende gorges en lookouts. Heel soms hoef je maar 500m te lopen maar vaak is het klimmen in de hitte. Donderdag waren er heel veel wolken aan de hemel gekomen en zo rond 6uur kwamen er hevige windvlagen. Grote wolken van rood zand stoven voorbij. We zijn direkt aan de luifel van de caravan gaan hangen en hebben deze heel snel opgerold. Met de ramen dichtdoen waren we net iets te laat want er lag een laagje rood zand in de caravan. In de verte heeft het uren gebliksemd en het heeft de hele nacht geregend. De mensen die hier wonen waren er heel blij mee.

De volgende morgen was de temperatuur gezakt naar 20gr en nog steeds bewolkd. We zijn toen naar een plek gereden dat heet de Ochre pits. Hier zie je een muur van verschillende kleuren gesteente. Het oker werd door de aboriginals gebruikt voor hun ceremonies. (en nog steeds ) Vanaf deze plek kon je een wandeling maken naar de Inarlanga pass. We liepen over de top van de bergen. We voelden ons net als de fam von Trapp uit de sound of music. Wat vonden wij het hier mooi. En omdat het de hele dag bewolkd is gebleven was het de perfecte dag. Met 35gr hadden we hier niet kunnen lopen.    We zijn wel totaal versleten. Zaterdag  zijn we toch weer naar de serpentine gorge gegaan, waar ook permanent water staat. Er was ook een lookout. Arie had hier echt geen puf meer voor maar ik wilde het toch zien. Daarom heb ik de behoorlijke zware klim alleen gemaakt en natuurlijk foto's als bewijs meegenomen. haha.

We zijn voor een paar dagen terug in Alice springs en bij de receptie van het caravanpark zeiden ze tegen arie dat hij er uitgeput uitzag. Dus het was te zien dat we zoveel hadden gelopen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade