Laatste week Tasmanie

28 februari 2012 - Arthur River, Australië

Vanuit Arthur river gaan we op ons gemak richting Devonport. Maar daar kunnen we nog 7 dagen over doen. We staan 2 nachten in Crayfish Bay. We hebben een zeer ruime plek in het bos. Wij zijn hier gaan staan omdat het maar 10km is naar Rocky bay NP. Dit willen we ook nog zien. We rijden eerst naar de vuurtoren en daar heb je natuurlijk een vrij uitzicht over de Bass straat. De eerste uren is het bewolkt, wat wel gunstig is want we lopen een route naar de top van de berg en er is geen beschutting. De juiste route is alleen beneden bij het begin aangegeven en dat is niet handig als er 'n zijpad komt. Het is nu heel warm geworden en we kruipen naar het hoogste punt .Hierna houden we de rest voor gezien en gaan dezelfde weg terug.

De volgende camping is Wynyard waar we maar 10meter vanaf de zee staan. Dit is een heerlijke plek om 's morgens om 7 uur langs het strand te lopen/rennen. Wat ik dan ook doe. Wynyard is weer een goeie uitvalsbasis om aan de andere kant van het Rocky cape NP te komen. Vanaf Sisters beach is er weer zo'n klim de berg op. Nou ja, op de kaart staat de eerste 10min is het stijl omhoog op een 30cm breed pad vol met losse stenen. Bovenop loopt het pad aardig vlak door de banksia grove. Heel veel banksia bomen dus. Op deze route liggen 2 grotten die zijn gebruikt door aboriginals. Om de 1e te zien moeten we linksaf. Het pad gaat behoorlijk stijl naar beneden en we lopen nu aan de zee kant. Het is behoorlijk warm geworden en we lopen pal in de zon. Het pad buigt naar rechtsaf en dan moeten we weer stijl omhoog. Nog 20meter en we zien de grot. Ik kijk toevallig om en op 100meter achter ons loopt een vrouw met lange rok en lange haren.Helemaal alleen.Wij zitten ondertussen in de schaduw uit te blazen en verwachten elk moment dat de vrouw ook de hoek omkomt. Maar nee. Als we weer puf hebben om terug te gaan zien we de vrouw weer op 50m afstand. Zij gaat niet naar de grot maar is omgedraaid. We zien dat ze op BLOTE voeten loopt.Dan verdwijnt ze weer voor even. Als we bij de bomen komen zien we in de verte dat ze haar blouse heeft uitgedaan. Het lijkt wel een bosnimf. Daarna is ze verdwenen. Ze kan 2 paadjes in . de ene naar waar wij begonnen zijn en de andere naar de 2e grot. Maar het is nog zo'n 20minuten lopen. Als we bij de grot aankomen is de bosnimf voor de grot gaan zitten. Ze leek op een verlegen hippie. Omdat ik een praatje begon dat we uit Ned. kwamen , vertelde zij dat ze uit Canada kwam. En ze was heel enthousiast over de grot. Wij hebben zelf bedacht dat ze er misschien wel ging overnachten.             Wij vonden het in ieder geval apart om mee te maken.

Na 2 nachten in Wynyard wilden we de volgende stop in Latrobe doen. Langs de route ligt het plaatsje Penquin. Omdat ze daar een grote pinquin in de straat hebben gezet en we er toch langskwamen ben ik even op de foto gegaan met hem/haar.

Latrobe hadden we ook snel gevonden en op deze camping hebben we ook weer een mooie plek.Dooley's hill op de achtergrond en langs de mersey river. Latrobe is maar klein met 1 hoofdstraat met veel antiekwinkels. We zijn wel in een heel bijzondere winkel geweest. Toen we binnenkwamen kreeg je een plattegrond in je handen met daarop 14 kamers. Je zou anders gewoon verdwalen in deze winkel. Elke kamer was PROPVOL gestouwd met poppen, grote kleine en bijv. merken. zoals bettie boop en paddington en poppen die leken op de efteling poppen. Er was 1 kamer vol met verkleedkleren zoals elfen en prinssessen jurken.  Ik denk dat Olivia daar wel 1 maand in zou willen zitten en ALLE jurken passen. We mochten helaas geen foto's nemen

Donderdag gaan we naar Port Sorell en blijven daar tot we zondag op de boot gaan naar Melbourne

Mijn volgende blog zal weer uit Australie komen. Allemaal de groeten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade