slang

11 augustus 2011 - Gladstone, Australië

's morgens om 6uur worden we wakker gelachen door de kookaburra's . dat is ondanks het vroege tijdstip elke morgen gezellig wakker worden.

Na de koffie gaan we op onderzoek uit in het dorp Agnes waters en 1770. Dat 1770 is zo genoemd omdat captain Cook hier aan wal is gekomen in 1770. Er is zelfs een museum(pje). We gaan naar het uitsterste puntje van het land en lopen naar een lookout, vanwaar wij over het zuidelijkste van het grote barrier reef uitkijken. Dat beloofd wat voor wat er allemaal nog gaat komen.Het is zo'n 24graden en dat is ook niet slecht als je bedenkt dat het nog winter is.

Daarna doen wij een walking trail door het bos naar een andere uitkijkpost. We maken daar wat foto's en ik loop alvast door om nog een beter uitzicht te hebben over de zee. Ik wil NET tussen 2 struiken doorlopen als ik een lange zwarte slang zie liggen. Arie had al gezegd dat deze erg giftig zijn. Ik maak natuurlijk wel even 1 foto want als hij er dadelijk niet meer is dan gelooft arie niet dat ik hem heb gezien. Daarna schreeuw ik dat arie snel moet komen. Maar arie denkt dat ik van de rots geblazen word en heeft nu dus een hartverzakking van de schrik. Gelukkig kan hij ook nog filmen dus dat is oke.

Bij de caravan zit een kookaburra en die blijft zelfs zitten als hij wordt gevoerd. Wat een scheetje he?

1. Liesbeth Ammerlaan:
    12 augustus 2011
    Leuk dat jullie zo genieten van jullie trip. Jullie hebben nog heel wat leuke plekjes te bezoeken voordat jullie bij ons hier in Cairns zijn. Tot ziens!