fraser eiland

10 augustus 2011 - Maryborough, Australië

we hebben 2 dagen rondgekeken in rainbow beach. Als laatste willen we nog naar een lookout. We gaan eerst maar voor het gemak met de auto een paar zeeeeeeeeeeer stijle straten omhoog. Dan moeten we uitstappen en verder lopen. We lopen nog meer omhoog door een bos wat bij een nationaal park hoort.Als we uiteindelijk boven zijn staan we op de top van een gigantische zandduin. Jongelui  gaan met bodyboards naar beneden. Wat ze in Ned in de sneeuw doen. Links zien we de oceaan liggen en rechts het dorp en in de verte de bergen (heuvels) Vanaf dit punt kan je een wandeling beginnen van 88km. Wij kwamen op de terugweg een stel tegen met een enorme rugtas en wij dachten dus dat zij die track gingen doen. Voor die dagen dat je onderweg bent heb je e.e.a. nodig. Maar wat bleek zij zeulden een hangglider (schrijf je dit zo?) mee naar boven en op de top sprongen ze dan naar beneden. (konden ze weer uitrusten)

Inmiddels hadden we uitgevonden dat we 12 km verderop op een natuurcamping konden staan PAL aan het strand. Dat hebben we 2 dagen gedaan en als het om 6uur donker is zie je letterlijk GEEN hand voor ogen. Arie heeft lekker zitten vissen zoals je ziet op de foto.  Vandaag met de veerpont overgevaren naar Fraser eiland. Je mag met een 4W auto maar wij zijn te voet gegaan. De auto's gaan allemaal rechtsaf. en kunnen niet links dus wij als wandelaars zijn linksaf gegaan. Hier leven de dingo's, maar we hebben alleen hun pootafdrukken gezien. We hebben wel duizenden kleine krabbetjes gezien wat een leuk gezicht is want ze gaan allemaal dezelfde kant uit. We hebben 4 enorme schildpadden gezien, helaas waren ze dood. Op de terugweg lag er een dode dougon langs de waterlijn. Zo dichtbij kan je goed zien hoe groot zo'n beest eigenlijk is.

1. tineke:
    10 augustus 2011
    volgens mij hebben jullie het naar je zin
  2. riet cornelisse:
    12 augustus 2011
    lida en Arie wat een belevenissen voor jullie.
    lekker doorgaan groetjes van tante Riet