southport

26 januari 2012 - Launceston, Australië

Na Bruny eiland zijn we in southport terecht gekomen. De meest zuidelijke plaats in Tasmanie.

We hadden de camping bijna helemaal voor onszelf en het was zo rustig dat we de stilte konden horen. 's nachts om half 2 moest ik naar de wc en het was heerlijk buiten. De hemel was zo helder en die was bezaaid met sterren. Zo dichtbij en zoveel heb ik nog nooit gezien. Heel mooi.  Ik vertelde net dat southport de meest zuidelijke plaats is en dat hebben we vandaag gezien en gemerkt. Je kan nog 35km over een gravelroad nog zuidelijker gaan en dan kan je zelfs met de auto niet meer verder.Er is daar een walvis sculpture en er is een bord waarop staat dat het einde van de wereld dichterbij is dan je denkt. (en dat is letterlijk ) Vanaf dit punt hebben we een wandeling gemaakt van 1uur (en 1uur terug) om fishermans point te bereiken. Iedereen die hier komt legt iets op de grote hoop die er al ligt van aangespoeld hout e.d. In de verte zagen we een ijsberg drijven. Die kwam vanaf Antarctica (haha)

Vandaag hebben we de tahune airwalk gedaan. Dit schijnt sinds 2001 de grootste attractie van Tasmanie te zijn. Vanaf de lokale weg reden we 29km het bos in over de heuvels(bergen). Hier stroomt de Huon river. Er is hier een ijzeren constructie gebouwd ter hoogte van de toppen van de bomen. Dus zo'n 80meter hoog. Het hele loopgedeelte is 600m. en je hebt dus een mooi gezicht over de bomen en de rivier. (je moet alleen geen hoogtevrees hebben.

Daarna hebben we nog een wandeling gedaan door het bos en waar je over 2 wiebelende bruggen moest, die ooknog behoorlijk lang waren.

Op dit moment staan we in Franklin met de caravan langs de Huonriver met de bergen op de achtergrond. Op de rivier dobberen wat bootjes en zwarte zwanen. Is dat mooi of niet.