tropen

15 augustus 2011 - Gladstone, Australië

Sinds zondag zijn we de capricorn gepasseerd dus we zijn in de tropen. Het is nog niet echt tropisch maar 25graden is wel lekker. Grappig is dat ik zondag werd gebeld in de auto door Fiona. Zij gingen voor 1 dagje naar de snowy mountains. Dus alle winterkleding ging mee. Winterjas/muts en wanten.Arie en ik zaten op datzelfde moment bij wijze van spreken in badkleding in de auto met de ramen open. En dat allemaal in hetzelfde land. grappig toch?

Na uren hadden we honger gekregen en hadden trek in fish and chips. We kwamen in Marlborough (een gehucht met een paar huisjes maar wel met 1 hotel) Nu was het net 10min na 2 uur en de lunch werd tot 2uur geserveerd dus helaas. Hij verwees ons wel naar de benzine pomp op de hoek van de snelweg en hebben daar dus wel kunnen eten voordat we weer verder reden.

De hoofdweg de A1 is wel een heel verschil met de Ned. A1. Het is een zielige 2 baansweg ( 1 voor heen en 1 voor terug) We hebben verschillende bermbrandjes gezien waar niemand van opkijkt. Als er aan de weg wordt gewerkt vanwege asfalteren dan staat een gepensioneerde met een stopbord in de hand en als er 10auto's doorgereden zijn dan draait hij het bord naar slow en dan mag de andere kant rijden.Langs de honderden kilometers lange snelweg loopt er 'n enkel spoor waar een trein met kolen rijdt. 2 locomotieven met daarachter 50wagons dan weer een loc met 50 wagons vol met kolen.Dit alles is een lange trein.