hels en hemels

17 augustus 2011 - Bowen, Australië

Als we ergens in een nieuw gebied komen willen wij (meestal ik) een wandeling maken dan leer je de omgeving het beste kennen. We hadden een kaartje gehaald en zouden de honeyeater walk gaan doen. Hij was maar 4km maar je moest dezelfde weg weer terug en dan had je er 8 gelopen. Vanaf het begin was het steil omhoog en dan bleef 2uur !!!! lang. De enige andere mensen die we tegenkwamen waren 2 vrouwen die al op de terugweg waren. Zij vonden het een zeer zware tocht maar zeiden dat het uitzicht boven zo mooi was om voor de sterven. Nou ja dan maar even doorzetten. Op een plek waar de spitsing was moesten we NOG 1,8km en als we daar dan nog eens 2uur over zouden doen dan zou het op de terugweg donker zijn. Toen hebben we maar besloten om terug te gaan . Dus we hadden dubbel pech.....geen uitzicht gezien en 's avonds waren we KAPOT. dit was echt een helse tocht.

Vandaag was het een stuk relaxer. Een cruise gemaakt naar Long Island.Dit is een (van de 74) whitsunday eilanden. Het was 2x 20min varen. Bij het eerste eiland gingen er wat mensen van boord en de rest op long island. Dat hemels hierboven slaat op de gigantische mooie kleuren van het water en het strand.
Dat kan je wel vertellen maar je kan het je pas voorstellen als je hetzelf ziet. We hebben nog 2 walvissen gezien die vrij goed te zien waren. We wilden graag snorkelen maar dat ging niet omdat het tij niet goed was  nou ja volgende keer beter.  Na een overheerlijke lunch hebben we een wandeling gemaakt door de jungle. Als je dan door de bomen naar de zee kon kijken kreeg je weer het mooiste uitzicht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Desiree van der Tholen:
    17 augustus 2011
    hallo Lida en Arie,
    Gelukkig dat jullie zo wijs waren om terug te gaan, want om daar boven te sterven voor het mooie uitzicht!!!!!
    Als ik zo jullie reisverslag lees genieten jullie.
  2. Anneke:
    17 augustus 2011
    Heerlijk Lida en Arie om jullie zo te volgen.
    Wij genieten van de foto's en je verhalen.
    Prachtig allemaal en dan zijn jullie nog met net ± 4 weken weg, er zal nog heel wat volgen en daar kijken we met plezier naar uit.
    Geniet er maar lekker van!

Lieve groetjes uit Holland.
    Anneke en Ary.

Heel veel
  3. Hanny Mes:
    19 augustus 2011
    Die ene walrus was goed duidelijk te zien hoor Grapje.