krokodil en cassuaris

21 augustus 2011 - Bowen, Australië

We zijn inmiddels weer wat kilometers verder en we zien onderweg van alles. Soms rijden we door een dichte mist en dan staat er weer 'n stuk bos of de berm in de brand. En niemand die er van opkijkt. gewoon doorrijden. Het plaatsje Bowen staat bekend om zijn mango's maar helaas zijn ze pas in november rijp. dat is balen. We stoppen wel bij een kraam langs de weg. Ineens is het daar druk als er nog wat andere caravans stoppen. We kopen o.a een ananas die zo verrukkelijk zoet blijkt te zijn.zalig.We rijden door een gebied van honderden kilometers waar ze sugar cane verbouwen en daar maken ze rum van (ook nog wel wat rietsuiker hoor).

Begin van de middag komen we in Rollingstone en de camping ligt pal aan de oceaan en hier heeft de orkaan ook behoorlijk huis gehouden. Er zijn nog wel wat palmbomen blijven staan. Als we een duik willen nemen waarschuwt een bord om dat niet te doen want er zijn krokodillen. We hebben ze (helaas) niet gezien. Op het strand lagen heel veel kokosnoten en we hebben geprobeerd om een krokodil uit zijn tent te lokken om een kokosnoot in het water te gooien maar nee hoor er kwam niks.

Na 2 dagen zijn we dan maar verder gegaan naar Wongaling beach want dat staat bekend dat daar in het regenwoud cassuarissen leven. Onderweg hebben we kunnen zien dat er veel schade is aangericht door een orkaan die hier in februari overheen is geraasd. Bomen zijn omgehakt als lucifer houtjes. Toen de caravan op zijn plek stond hebben we een wandeling gemaakt in het Tam O'shanter NP in de hoop een cassuaris te zien. Het was wel spannend want bij elk geluidje dacht ik dat er een uit de bosjes kwam. Die grote palmbladen maken wel geluid als de wind er doorheen waait. Maar we hadden pech en hebben voor niks op onze tenen gelopen. Geen loopvogel gezien. Toen maar een foto genomen van een neppert in het dorp.

1. Fiona:
    21 augustus 2011
    Leuke fotos!

Niet vergeten dat de weg van Cairns naar Port Douglas een ontzettende kronkel weg is, vlak langs de oceaan. Niet in het donker doen die weg. En ook vaak even stoppen in de inham bays naast de weg zodat de autos achter je je even in kunnen halen.
    We horen graag hoe het ging met de caravan!
  2. tineke:
    21 augustus 2011