andere wereld

23 augustus 2011 - Cairns, Australië

Sinds 2 dagen zijn we in Cairns en dat is alsof we in een andere wereld zijn.

De caravan was al snel neergezet en daarbij was de temperatuur 30graden dus erop uit!!! We hadden al snel de botanische tuin ontdekt, die is hier niet ver vandaan. Je loopt daar de meeste tijd lekker onder de bomen dus dat houden we wel uit. We hebben heel veel foto's gemaakt want alles is bijzonder. Alle kamerplanten die wij in Ned. hebben staan hier in de vrije natuur.

Vandaag hebben we een fantastische dag gehad. Vanaf de camping zijn we opgehaald met 'n busje en bij een treinstation afgezet. Deze trein rijdt maar 20km per uur en heeft geen ramen zodat iedereen mooie foto's kan nemen. De trein rijdt door het Barron gorge NP, dat is een tropisch regenwoud dat al een aantal jaar op de werelderfgoed lijst staat. Wij zitten in de laatste coupe en dat is helemaal leuk want als de trein een bocht neemt dan kan je mooie foto's maken van het begin van de trein. Hij gaat door tunnels en over bruggen langs ravijnen en 2 watervallen. Na 5kwartier komen we in het hooggelegen Kuranda aan. Hier konden we blijven tot 3 uur want dan moesten we bij de skyrail staan. Net als bij het skien moesten we op onze beurt wachten tot we in de gondel konden. Dit was ook helemaal fantastisch om OVER de bomen en ravijnen te gaan. Van ons mocht het allemaal nog veel langer duren.

1. rina:
    23 augustus 2011
    hhallo lida en arie
    hebben jullie onze mail ontvangen
    wat maken jullie een pracht reis
    wat een mooi land zo veel al gezien geniet er van
    hier alles ok groeten van krijn en rina.