grey nomads

25 augustus 2011 - Cairns, Australië

Misschien zegt dit jullie niet zo veel, maar de meeste mensen die we hier tegenkomen vallen onder de categorie grey nomads.
Ze zijn 60+ en (veel) meer en ze reizen wat af. Als ze in het zuiden wonen dan gaan ze in juli en augustus richting Cairns. De temperatuur is hier dan 25 - 30 graden en als het over 'n aantal weken te heet wordt dan gaat de caravaan caravans weer richting het zuiden. Dan is het DAAR weer zomer. Sinds wij hier zijn horen we ook bij de grey nomads club.  Toen we 6 jaar geleden in Broome waren hebben we een echtpaar leren kennen en sinds die tijd hebben we via de mail contact gehouden.Zij zijn al 3 1/2 jaar onderweg. Nu wisten wij dat ze een tijdje bij hun dochter hier in Cairns waren en zodra wij aankwamen hebben we gebeld. Spontaan werden arie en ik uitgenodigd op de BBQ en woensdagavond hebben we een heel gezellige avond gehad en veel reisverhalen uitgewisseld. We hadden nog wel uren door kunnen kletsen. Gelukkig dat we de GPS in de auto hebben anders hadden we nooit de camping in het donker terug kunnen vinden.

vandaag zijn we naar de crystel cascades geweest. mooie watervallen die in deze droge tijd nog niet eens zoveel water geven, maar in de regentijd zal het zeker zeer indrukwekkend zijn.

we moesten WEL uitkijken voor gevaarlijke boombladeren. er stond zelfs een alarmnummer bij als je er met arm of been tegenaan was gekomen.Lopen we goed uit te kijken naar die bladeren, zit je bijna in een spinneweb met enge spin.

1. Jos:
    26 augustus 2011
    en af en toe zit er een grijsrooie tussen ;-)

groetjes, Jos