cooktown

29 augustus 2011 - Cairns, Australië

jullie hebben een aantal dagen niets van ons gehoord. wij zaten afgesloten van alle moderne middelen zoals internet en mobil. Om in het regenwoud te komen moesten we ''n kleine 40km over een smalle slingerweg. De stijging in de weg was zo nu en dan 20/25%. We moesten de hele tijd aan 2 jongens denken die we net buiten Cairns hadden gesproken en zij waren ook op weg naar dezelfde camping als wij maar dan op de FIETS. Wij vinden fietsen ook leuk maar op deze wegen is het echt levensgevaarlijk. 2 auto's kunnen elkaar NET passeren en als het dan caravans en vrachtwagens zijn is er te weinig ruimte. Fietsers mogen blij zijn als ze 20cm buiten de streep hebben. De laatste keer dat wij op de fiets zaten heeft arie een engeltje op zijn schouder gehad want hij voelde de spiegel van een bus rakelings langs zijn oor suizen.                   We zijn in het regenwoud gekomen en de camping lag op 20meter vanaf de Coral Sea. Het is echt heel bijzonder dat het regenwoud ophoudt daar waar de zee begint. Als het eb is heb je strand, maar is het vloed dan staan de palmbomen in het water. In de kreek vlakbij de camping leven krokodillen dus daar werden we voor gewaarschuwd. Tijdens laagtij zijn we natuurlijk gaan kijken en ja hoor, we hebben zo'n griezel zien liggen. Je loopt toch op een bepaalde manier door zo'n bos, want ineens hoorden we hevig geritsel dus dan denk je direkt aan 'n krokodil, maar deze keer was het een groot formaat leguaan.              'smorgens waren we 'n keer om 6.45u aan het strand en toen hebben we potvissen gezien. Wat ook heel speciaal was dat er honderden grote vlinders  net over de boomgrens naar het zuiden fladderden.

Na 3 bijzondere dagen zijn we vandaag naar Cooktown gereden. We hebben er wel 5uur over gedaan maar de rit is zo afwisselend dat het niet zo lang lijkt. Vanuit het regenwoud kwamen we ineens in een HEEL andere natuur. De aarde werd weer rood en de palmbomen werden gumtrees. Een flinke brand hebben we gezien en wat ons opviel dat er heel veel grote roofvogels vlakbij ons vlogen die alle insekten opvraten die wegvluchtten voor de brand. Die hadden een gemakkelijk maaltje.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. riet cornelisse:
    1 september 2011
    Lida en Arie ik volg ook zo veel mogelijk jullie reis,jullie maken wel heel veel mee hoor,
    Ton Nieuwkamp belt me geregeld het is jammer dat hij geen laptop heeft groeten van tante Riet
    (hij wacht nog op een kaartje van jullie)