Cooktown

2 september 2011 - Cooktown, Australië

Het plaatsje Cooktown hebben we bekeken en het is een raar idee dat de beroemde kapitein Cook hier een paar 100 jaar eerder aan wal kwam. Alles staat dan ook in het teken van hem. Een groot standbeeld en een kanon van het schip.Er staat een 12 meter lange muur vol met kleurige tekeningen op geglazuurde tegels.

In de botanische tuin ligt een 6meter lange slang gemaakt van ijzerhout. Ik had nog nooit gehoord van dit hout maar het is het hardste houtsoort van de wereld. (weer wat geleerd)

Als we later bij de vuurtoren staan hebben we een mooi uitzicht over cooktown en omgeving.

Op 31aug loop ik om 7.15u al naar de plaatselijke bakker om broodjes en gebak te halen. Arie is jarig en we krijgen dan wel geen visite dan maken we het toch gezellig. Na de koffie gaan we watervallen bekijken maar ineens zien we een lagoon. Het ziet er prachtig uit. Een hele grote watervlakte vol met waterlelies. De endeavour falls vallen 'n beetje tegen omdat er niet veel water is maar we hebben nog andere ontdekt. de isabella falls. Hier valt meer water omlaag maar het leukste is dat je hier met de auto doorheen kan rijden.