Uluru-Kata Tjuta NP

4 november 2011 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

En dan zijn we ineens in het meest beroemde NP van Australie. We moeten nog 50 a 60km rijden als we Uluru in de verte al zien liggen. Maar eerst moeten we ons huis op wielen een plekje geven. De caravan heeft ons al op heel veel campings een thuisgevoel gegeven en nu  in Yulara  hebben we ook weer een boom kunnen vinden voor een klein beetje schaduw. Vanaf de heuvel waar we naar de zonsondergang kunnen kijken kun je de caravan zien staan .(net achter de rode brandblusser)

We zijn hier een paar dagen en omdat onze kuiten nog niet hersteld zijn , gaan we vandaag eerst naar kata tjuta.(vroeger was de naam de Olgas) Deze rotsen liggen 50km verder dan Uluru maar we kunnen ze al zien liggen. Vanaf dit punt zien ze er nog uit als vage ronde hoofden maar hoe dichter we komen hoe massiever ze worden. De hoogste is toch boven de 1000meter. We lopen naar de 1e lookout wat al 2.2 km blijkt te zijn. pffff De 2e lookout waren we eigenlijk niet van plan om te gaan lopen, maar de route ligt in het verlengde van de eerste. Dus we gaan moedig verder. Onderweg is er gelukkig een watertank waar de flesjes weer kunnen worden bijgevuld. Van dichtbij vinden we deze rondafgesleten rotsen erg indrukwekkend en geheel kaal zijn ze ook niet. Tussen de onmogelijkste spleten groeit toch nog gras/struiken/bloemen.

We proberen dan morgen maar een ietsje gemakkelijke dag te houden (alleen maar een hele korte wandeling ofzo)en de dag daarna gaan we naar Uluru. Jullie horen het wel.