Uluru

6 november 2011 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

Gisteren bij DE berg geweest om een eerste indruk te krijgen. Van verre lijkt alles heel glad te zijn maar van dichtbij zie je dat er grotten zijn en grote en kleinere gaten. In doodlopende rondingen liggen soms poeltjes waar het zo stil is dat je vanzelf gaat fluisteren. Op de weg terug hebben we eindelijk onze thorny devil gezien. Ze zat midden op de weg dus als we haar niet hadden weggehaald was ze zeker doodgereden. We denken dat het een ZIJ was , want ze had een dikke buik dus misschien hebben we wel meerdere levens gered.

Vandaag was dan de grote dag!!!! We hebben Uluru beleefd/ingeademd/ondergaan. We zijn er helemaal omheen gelopen. 11kilometer lang. Precies om half 8 zijn we gestart en het was 22gr. Ikzelf had gedacht dat we er 5 uur over zouden lopen, maar blijkbaar weet ik na 40jaar nog niet wat een drammer arie is want binnen de 3 uur hadden we het rondje gelopen. Inmiddels was het 32gr geworden.  We hebben nu elk detail van de rots op de foto staan en wij vonden het schitterend.

Leuk was ook dat wij Olivia konden feliciteren met haar verjaardag. Op de een of andere manier heb je telefoonbereik aan de kant waar je de rots mag beklimmen. Aan de andere kant en zijkanten is er geen bereik.  Onze grote schat is alweer 4jaar vandaag.

Er zijn maar heel weinig mensen die de berg echt omhoog gaan. Het is gekkenwerk omdat er 1 leuning is op een totaal kale gladde ondergrond. Als het maar een beetje heeft geregend dan is het al gesloten. Heel veel mensen die 'n paar uur de tijd hebben beleven het meer om er omheen te lopen. De hoogte is 348meter en arie is voor de foto even 20m omhoog gegaan.

Op de weg naar de camping moesten we stoppen voor 5 kamelen. 4 en 1 jong staken de weg over. Dit zijn de eerste wilde kamelen die we hebben gezien.

1. Rita:
    7 november 2011
    Sorry 1 dag te laat maar alsnog gefeliciteerd met de 4e verjaardag van kleindochter Olivia !!!