Yamba

3 augustus 2011 - Yamba, Australië

We zijn met ons rijdende huisje weer 280km verder gekomen en zitten inmiddels 2 dagen in Yamba.Om hier te komen hebben we een zeer geconcentreerde rit gemaakt. De weg was constant slingerend en hoog en laag.  De asfaltweg was al smal maar de meeste tijd hadden ze nog wel een witte streep in het midden, maar soms was zeker de verf op (en het asfalt) want het werd alsmaar smaller totdat het 'n eenbaansweg was. Waarom er mensen zijn die perse in zo'n uithoek willen wonen is ons een raadsel maar ze willen WEL graag post ontvangen. Dit is te zien aan het rijtje originele brievenbussen. 1 is gemaakt van 'n koelkast en die daarnaast is een oven geweest. grappig toch?

Yamba is een klein plaatsje met ruim 6000 inw. dat ligt aan de monding van de Clarence river en de Pacific ocean. Het is eindelijk warmer weer geworden zodat we voor de eerste keer 'n bermuda aan kunnen. Het vriezen 's nachts is ook over gelukkig. De ijspegels hangen 's morgens niet meer aan de waterkraan. Vandaag heerlijk langs het strand gelopen. Vroege surfers waren bezig om hun kunsten te vertonen op de hoge golven.

1. tineke:
    3 augustus 2011
    geniet er maar van
  2. Rita:
    3 augustus 2011
    <<<<Waarom er mensen zijn die perse in zo'n uithoek willen wonen is ons een raadsel maar ze willen WEL graag post ontvangen>>>.Haha waarom er mensen zijn die dan zolang in een vliegtuig en zolang in een sleurhut over zo`n slechte weg gaan rijden en ook met ijs aan de kraan is ONS een raadsel Grapje.. Hier is het 23 a 24 graden Heerlijk zomerweer met een spatje regen af en toe Wat ben ik erg hè :)) Maar geniet er maar van hoor..