Alice Springs

15 oktober 2011 - Alice Springs, Australië

Ja we hebben de laatste dagen zo'n 1100km gereden. Dat vinden we normaal gesproken heel erg veel maar we zien onderweg heel veel en elke 100km is weer anders.

Vanuit he kakadu park zaten we op de stuart hwy en na 70 km hebben we een stop gemaakt bij edith falls. Inmiddels was het 40gr en toen was het heerlijk afkoelen bij de waterval. Je kan daar de hele dag blijven maar wij gingen na 'n uurtje verder. Een overnachting gedaan in Katherine met dat zalige zwembad wat we al kenden van de heenreis. Na 80km vanuit Katherine kwamen we inMataranka. Daar hadden we al veel over gehoord. Daar moesten we zeker heengaan als we in de buurt zouden zijn. Het is eigenlijk een homestead en er is een thermal pool. Je komt daar in een stukje tropisch regenwoud (zo lijkt het). Er zijn hoge palmbomen die heel nat worden gehouden door 20meter hoge sprinklers. Het lijkt of er telkens een regenbui valt. Dit doen ze omdat de bomen volhangen met duizenden little red flying foxes  Daar loop je onderdoor en zo kom je bij het glasheldere water. De temperatuur is 34graden. zalig om hier even af te koelen maar toen we terug in de auto stapten was het 44.

De volgende stop was daly waters. dit is een pub in de bush. In de jaren 30 kwamen de vliegtuigen van Qantas naar Singapore hier tanken en de piloten kwamen een biertje pakken. Dit is allemaal verleden tijd maar de pub is er nog steeds. Nu komen de toeristen hier speciaal langs om naar alle gekke dingen te kijken die in de loop van de jaren hier zijn achtergelaten. Zoals BH's boven de bar en een rij onderbroeken. Geld van over de hele wereld en heel veel identiteitskaartjes met foto en nog veel meer gekkigheid. Na 520km waren we het in Renner springs zat en zijn daar blijven overnachten. Dit is een roadhouse en je hoort zeer regelmatig roadtrains langs denderen dus rustig slapen is er niet bij. De eerste vertrokken dan al om 6uur. We waren NET het terrein af toen ik een kameel zag staan en de nodige bagage. Jammer dat we al op de weg zaten anders had ik meerdere foto's gemaakt.  Donderdag hebben we 666km gereden helemaal tot Alice Springs.We hadden geen zin om weer in een roadhouse te moeten overnachten.

De attractie die we vandaag hebben gezien waren de Devils marbles. Heel apart.

Alice Springs is een aardige stad om binnen te rijden . Het is omringd door bergen en sinds 30km geleden zijn we niet meer in de tropen. Dit is beter uit te houden voorlopig.

Groetjes en bobo

1. hedy doumenis-groeneveld:
    18 oktober 2011
    Hi Lida,

het is al een hele tijd geleden, maar ik heb je verhalen gevolgd, geweldig in een woord wat jullie allemaal meemaken en die prachtige foto's, ik geniet ervan.

groetjes
    hedy