kakadu

10 oktober 2011 - Kakadu National Park, Australië

Ja we zijn nog steeds in kakadu want er is hier zoveel moois te zien. 's morgens vroeg gaan we naar een lookout en maken een wandeling naar een billabong.  Nourlangie is bijv. een beroemde plek waar veel toeristen heengaan. Dit zijn grote rotspartijen en bergen waar ruime grotten zijn en duizenden jaren geleden zochten aboriginals deze grotten op om daar verkoeling te zoeken. Hier zijn dan ook heel veel rots tekeningen te zien. Op borden wordt uitleg gegeven in het engels maar alles staat ook in aboriginal taal.Daar kunnen we geen touw aan vast knopen.Het enige wat we kunnen onthouden is bobo.Dat wil zeggen tot ziens. Wij zitten nu in yellow water en dat noemen ze ngurrungurrudjba. we hebben hier een cruise gemaakt van 16,30u tot 18.30u dus we hebben de zon onder zien gaan Het is een schitterend wetlands gebied waar we heel veel (water)vogels, slangen wilde paarden een enorme waterbuffel en een flink aantal krokodillen hebben gezien. Arie vond het hier zo mooi dat hij ook wel zo'n baantje wilt als ranger op een rondvaartboot.

ik zal er nog snel wat foto's bijdoen en dan rennen wij richting het zwembad

Tot de volgende keer maar weer en zoals gezegd.............bobo.