Kakadu

6 oktober 2011 - Kakadu National Park, Australië

Sinds zondag zijn we in Kakadu.Daar hadden we heel lang naar uitgekeken en nadat we 60km over de arnhem hwy hadden gereden kwamen we in het officiele natuurpark. We hadden direkt al het gevoel dat je opgenomen werd in het grootse natuurgebeuren. Want de mens is hier maar ondergeschikt aan de natuur. De eerste camping waar we overnachten heeft gelukkig een zwembad met spa. Want dit is voor ons het enig nadeel dat we hier eigenlijk 2 maanden te laat zijn. Het is zo bloedverziekend heet. Ondanks de hitte gaan we weer op onderzoek en tijdens zo's wandeling zien we een wolk van vlinders en aan het eind ligt een billebong vol met waterlelies. (maar ook weer waarschuwingen voor krokodillen). Dus na zo'n wandeling springen we weer even in het zwembad. heerlijk. Vlakbij de camping ligt de zuid alligator rivier en we zijn gaan kijken of we krokodillen zagen. jawel ergens in de verte. dit is echt zo'n modder rivier waar krokodillen zich heel erg thuisvoelen.      2 dagen later rijden we naar camping Merl want wij willen Ubirr zien. Dit is helaas een natuurcamping waar geen stroom is. Gelukkig wel douches maar dat is alles. Ubirr willen we vroeg in de morgen doen dus we gaan naar cahils crossing. Dat is een oversteek over de oost alligator rivier en aan de overkant ligt arnhemland. Daar liggen constant 4 krokodillen op de loer om te kijken of er iemand in het water valt. Het water wat over deze weg stroomt is nu zo'n 40cm en er rijden best wel een aantal auto's heen en weer. 2keer hebben we een roadtrain zien oversteken wat behoorlijk spectaculair is. Om arnhemland in te gaan heb je een vergunning nodig van de aboriginals.  Over 1 a 2 maanden staat er heel veel land onder water. dit kunnen we ons bijna niet voorstellen.          De volgende morgen vroeg naar Ubirr. Het is een wandeling van 1 km en dan kom je langs rotsen waar heel veel aboriginal art te zien is. Er is zelfs een galery. en dan te bedenken dat dit er al duizenden jaren is. de laatste 250m moet je klimmen totdat je bovenop de rots ubirr zit. Hier kan je 360 gr. in de rondte kijken. Je ziet de floodplains , de bergen.....je kan er uren zitten alhoewel je dan wel zelf roodgebakken bent.(of zwartgeblakerd)   Het is zoals een aboriginal vrouw zegt:people need to come here en relax, sit on the country, feel the spirits of this country and go home and feel the same way.

Na 2 dagen hitte gaan we maar snel naar Jabiru daar is weer een zwmbad met een hele grote spa.We zijn nog nooit zoveel in een zwembad geweest. Hier in Jabiru hebben we vanmorgen een hele bijzondere ervaring gehad. we hebben 1 uur gevlogen over Kakadu. Het is maar een piepklein deel van dit grote park maar het was fantastisch mooi. Volgens arie is Kakadu even groot als zuid-holland/zeeland en n-brabant. Ik zal er foto's bijdoen in de hoop dat jullie er iets van meemaken.