Bijzondere natuur

28 september 2011 - Darwin, Australië

Tijdens het rijden vervelen wij ons nooit maar we blijven ons verbazen over al die bijzondere dingen die we zien. Zijn we net een historisch treinstation aan het filmen, zie ik ineens een nest van een heel grappige vogel met een toepasselijke naam. de bowervogel. Het woord zegt het al. Hij bouwt een nest en dat zijn dan 2 heggetjes tegenover elkaar waar hij doorheen kan lopen. Dan gaat hij verzamelen en dat is alles wat opvalt aan kleur. Dit nest wat wij zagen lag vol met grote slakkenhuizen, schroeven, paperclips en alles wat hij maar kan vinden om indruk te maken op het vrouwtje. Als er dan een vrouwtje ook DOOR die heg heenloopt dan is de overwinning daar. Yes dat is ze.

We zijn ook (alweer) in een volgend NP geweest het Litchfield Np. Daar hebben we weer andere bijzondere dingen gezien. Zoals een 50jaar oude termietenheuvel van 5 meter hoog. En dat helemaal gemaakt door die kleine mieren. Wat kilometers verder waren de buley rockholes. Daar konden we afkoelen in allerlei poeltjes die trapsgewijs naar beneden liepen. Zalig water waar je de hele dag wel kon blijven. Maar er was hier nog meer te zien.De florence falls bijv. we moesten wel eerst 135 treden naar beneden lopen maar dan kon je toch echt bij de waterval in het water. Hier ben ik gaan zwemmen en Arie filmen maar bij  de wangi falls is A gaan zwemmen en ben ik 400m verder gelopen waar ik boven OP de bomen keek. Er was VEEL geritsel in de bomen en wat blijkt daar hangen heel veel flying foxes ondersteboven aan de takken. Ineens hoorde ik nog meer geritsel, zie ik een groot zwart varken. 'n aantal kleintjes schoten de bosjes in.  (ik bijna ook van de schrik, want ik liep daar wel helemaal in mijn uppie).

Sinds vandaag zijn we in Darwin  waar we een aantal dagen willen blijven. we hebben wel een camping uitgezocht waar ze 2 zwembaden hebben en 3!!! spa's. Dat is toch wel erg lekker met die hitte.