Nitmiluk

24 september 2011 - Katherine, Australië

We zijn in het Nitmiluk NP beter bekend als de Katherine gorge. Heel indrukwekkend. Om er lopend te komen moet je heel veel moeite doen via klim en klauterwerk. Aangezien het 's morgens om 8uur al 26graden is en later op de dag 40 laten we het wandelen even voor wat het is. Om 9uur ligt de boot op ons te wachten en gaan we aan boord om in 4uur tijd drie gorge's te bekijken en te zwemmen.

Aan beide zijden van de Katherine river zijn hoge rotswanden van 60meter en soms wijst de gids ons op tekeningen die door de aboriginals gemaakt zijn. We zien een krokodil............van 20cm. dus je moet goed kijken voordat iedereen het ziet. Als we aan het einde van de 1e gorge zijn moeten we uitstappen om 800meter verder weer in een andere boot te stappen. Het is de droge tijd dus het waterpeil is nu te laag om door te kunnen varen. Als over een aantal weken de regentijd losbarst dan stijgt het peil wel 3 meter .

De 2e gorge is de beroemde Katherine gorge waar al heel wat films en TV programma's zijn opgenomen.

Het mooiste uitzicht heb je als je in een helicopter zit en tussen de rotsen doorvliegt. Met een heli ga je ook alle 13 gorge 's langs.               Van de 2e naar de 3e gorge moesten we dus weer 600m lopen en nogmaals in een andere boot. De terugweg was dezelfde maar daar konden we in de 1e gorge verkoeling zoeken in het water. Bijna iedereen heeft wel een duik genomen. zalig.

Ik ga proberen of ik er foto's bij kan plaatsen maar weet niet of het al lukt op dit nieuwe ding. ik doe mijn best. tot de volgende keer.

1. tineke:
    24 september 2011
    wauw. we lezen mee. geweldig