weer terug

22 september 2011 - Katherine, Australië

YES!!!!!! hij doet het weer!!!!!!!!!! Met goede raad en tips van Fiona en buurvrouw Riet kan ik weer verder met verhalen schrijven.In het kort ga ik even terug naar 12 sept. We zijn 3 dagen gaan kamperen met de tent in Lawn hill NP. De reden dat we de caravan niet hebben meegenomen is dat je eerst 100km over gravel moet rijden en ALLES is rood. Zelfs de struiken en het gras langs de kant van de weg. Het is allemaal droog en dor wat je ziet en het is dan ook heel bijzonder als je aankomt in Lawn Hill. Dat is een oase. De tent kon langs de rivier staan voor zover de haringen in de grond geslagen konden worden. Keihard. Langs de rivier staan heel veel palmbomen en het was zo heet geworden dat het een heerlijke verkoeling was om met de voeten in het water te zitten, zelfs als er direkt veel visjes aan je tenen knabbelen. Nou ja zolang het geen krokodil is(want die zitten daar ook)zoetwater krokodillen. Je kon met de kano of wandelend naar de watervallen. Heerlijk om hier te zwemmen.Wat ook heel mooi was om 's morgens om hal f7 naar een uitkijkpunt te klimmen en daar de zon opte zien komen tussen de gorges door.

In Mount Isa hadden we dus pc problemen en die konden niet direkt worden opgelost. Om een lang verhaal kort te maken hebben we een nieuwe laptop gekocht maar daar moest ik weer aan wennen. 18sept zijn we de grens overgegaan van de Northern Territory. De klok ging een half uur terug en je mocht daar direkt 130km per uur rijden. Onderweg komen we steeds bijzondere verrassingen tegen. Zoals die keer dat 'n man met de fiets aan de hand liep en zijn stuur volgehangen met bagage. Wat bezielt zo iemand? in de middle of nowhere en 37graden. Ja inmiddels is het elke dag boven de 37 en we zoeken zoveel mogelijk 'n camping op waar een zwembad is. Nu zijn we in Katherine waar ze midden in de natuur hot springs hebben. Het is een stromend riviertje waar de temperatuur het hele jaar door 34graden is(zeggen ze). We hebben daar verkoeling gezocht en daarna met de natte badkleding naar het caravanpark en daar a la minuut het zwembad weer in.

Oh ja we waren eerst nog even naar het treinstation geweest want de GHAN zou om 13,40u binnenrijden en hij was precies op tijd.Dat is toch heel wat op een rit van Adelaide naar Darwin die 44uur duurt.

Er stapten heel veel mensen uit om even 'n paar uur in Katherine rond te kijken.

kunnen jullie het voorstellen dat ik hier onder een boom zit en rondom hoor ik gekwetter van heel veel verschillende vogels. Het is net alsof we in een voliere zitten.

Het is ook wel eens NIET leuk. We hebben 'n keer overnacht bij een roadhouse omdatt de afstanden erg groot zijn. De BBQ konden we niet gebruiken vanwege een dikke laag insekten. Toen 'savonds bij de benzinepomp een lamp ging branden zagen we miljarden insekten rond het licht vliegen.

dus dan is het beste om zonder licht buiten te zitten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade