Bendigo

16 maart 2012 - Bendigo, Australië

Sinds 3 dagen zitten we in Bendigo. Daar zal ik later over schrijven, want we zijn nu nog aan het bijkomen van de laatste wandeling in de Grampions. Ik had deze bewaard voor de laatste dag want het zou er een worden van 4.4km en medium zwaar. Het doel zou de pinnicle zijn. Het hoogteverschil 110meter. Op de kaart was te zien dat we de pinnicle vanaf 3 routes konden bereiken. De zwaarste was ruim 7km lopen. En de gemakkelijkste was die van 4.4km. Het startpunt lag op de Sundial parkeerplaats.               Dus wij reden naar de sundial parkeerplaats (dachten wij)      Achteraf bleek dat we de auto hadden geparkeerd op wonderland carpark.          Met pet en hoed op en water in de tas begonnen we aan de wandeling. Vanaf de ALLEREERSTE stap gingen we alleen maar omhoog. We kwamen door een soort grand canyon. Wel heel mooi maar vermoeiend. Eerst was het nog een brede kloof en later werd het een hele smalle.  Het hoogte verschil bleek 280meter te zijn en na elke 20meter moesten we even op adem komen. Eindelijk na 2 1/2uur waren we aan de top die dan de pinnicle wordt genoemd. Het uitzicht was helemaal top.        De terugweg is iets sneller gegaan, dat is dan toch de aantrekkings kracht van de aarde. Bijna aan het einde van de tocht zagen we jongelui die aan het abseilen waren. Ze waren allemaal rond de 12jaar en deden dit waarschijnlijk voor de eerste keer, maar ze deden het toch maar. Geweldig.   Na 3 1/2 uur kwamen we terug bij de auto en waren helemaal versleten.Toen kwamen we er pas achter dat we 5,5 km hadden gelopen met dat hoogteverschil van 280meter. We konden 's avonds bijna niet in slaap komen ZO moe waren we. En toch geeft het ons een goed gevoel dat we dit hebben gedaan.

1. Liesbeth Ammerlaan:
    16 juni 2012
    The Grampions is our favourite place in Victoria. We love it there and have done most walking tracks