dierentuin

9 september 2011 - Karumba, Australië

Vaak hebben we het gevoel dat we in de dierentuin zijn met het verschil dat hier alles losloopt en vliegt. We rijden vanaf de camping in Croyden en zijn nog geen 10km op weg toen we 1 zwijn de weg over zagen steken. Toen we met de auto waren genaderd renden er nog 3 over zo tussen de wielen door. Wij vrouwen vinden het zielig als we een dier doodrijden maar Arie dacht joepie nu hebben we vanavond een zwijn aan het spit. Wonder boven wonder liepen ze alle 4 gewoon door.

Ook voor loslopende koeien op de weg moeten we opletten. Om veel boerenland staat geen hek dus de boer zet een bord langs de weg en dan is hij van de verantwoording af. We zijn inmiddels in een gebied gekomen waar we nu ineens heel veel kraanvogels zien. En ibissen maar deze hebben we al op meerdere plekken gezien.

We zijn in Karumba dat is eigenlijk alleen een plek om te vissen. Het is dat het 33gr is en daarom wel uit te houden maar Arie is elke morgen om 6.30u aan het strand om zijn hengels uit te gooien. Direkt de eerste dag was de vangst heel goed en hij staat nu al bekend op de camping als die Hollander die MEER vangt als degene die met de boot zijn gegaan.

Ik zal er ook een foto bijdoen van een mooie kikker die Arie meebracht vanuit de douche.

1. John Poot:
    9 september 2011
    Arie - met excuss voor het late tijdstip: nog gefeliciteerd met je 62 (!) jarige leeftijd. Tropenjaren tellen dubbel; je bent al zoveel tijd 'down under' geweest dat met recht over jou als pensionado kunt spreken.