Mallacoota

10 april 2012 - Mallacoota, Australië

Sinds vandaag zijn we in Mallacoota, maar we hebben vanaf Seaspray weer van alles gezien en meegemaakt.. In de vrij grote stad Bairnsdale waren we bij een mevrouw thuis in een soort prive museum. Zij maakt van emu -en struisvogel eieren hele mooie kunstwerken, voornamelijk dierenn. Kakatoes, kookaburra en roofvogels. Ze doet de eieren bedekken met klei, zodat het niet zo snel kapot gaat. Na het beschilderen lijken het allemaal NET echte dieren. Ook schilderijen waren te bewonderen.Ze had al zoveel gemaakt dat het leek alsof ze aan een derde leven bezig was.  Vanuit Bairnsdale hebben we een toeristisch rondje gemaakt via oa Lake Entrance. Dit ligt heel mooi aan de Tasman zee.Het was druk vanwege de Pasen en iedereen die een bootje had was op het water te vinden. Het was een zonnige pasen maar 's nachts kregen we regen en hagel  en rukwinden over de tenten en caravans. In de caravans overleefden we alles wel maar op de drukke camping waren wel (party)tenten weggeblazen. Sommige waren het zo zat dat ze alles bijelkaar in een aanhanger gooiden en naar huis reden. Zondag reden wij het Snowy river NP in en de eerste plaats die je na 35km ziet is Buchan. Hier waren mensen uit de wijde omgeving naartoe gekomen vanwege een rodeo..Hier inBuchan zijn hele mooie grotten maar we wilden eerst verder kijken wat we nog meer zouden zien en de grotten konden wel tot maandag wachten..40km na Buchan kwamen we in Seldom Seen . 2zonderlingen hebben een eigen dorp gemaakt en de naam ook zelf verzonnen. Het is bijna niet uit te leggen wat een GROTE puinzooi daar is en die 2 mannen leven daar dan in. Wij denken dat iedereen uit de wijde omgeving zijn spullen die ze kwijt willen daar brengen. Op de achtergrond staan een 10tal roestige auto's. Fietsen hebben ze creatief tussen 2 bomen gehangen. Een oude benzine pomp en wc pot hebben ze leuk "aangekleed" voor het huis gezet.  De voordeur stond open en zijn even naar binnen gelopen. Niet te beschrijven wat een teri.....g troep. We zijn niet lang binnen gebleven want het stonk er naar pis. De muizen en ratten zullen daar een fantastisch onderkomen hebben.  Het is inmiddels een toeristische attractie geworden, want iedereen die langskomt, stopt daar om te kijken. Ze hebben zelfs een gasten boek neergelegd waar iedereen zijn naam en woonplaats en opmerkingen kan plaatsen.   Weer verder gereden naar de little river falls. Hele mooie hoge watervallen. Daarna de gorge met dezelfde naam. Op het platform van de gorge kijk je 500m naar beneden. De kloof is 4 km lang en het water wat erdoorheen stroomt komt uiteindelijk in de snowy river. Toen we uit de gorge kwamen spraken we een motorrijder aan om te vragen of het de moeite waard was om nog verder door te rijden naar de MacKillop bridge. Jazeker de weg zou wel bijzonder smal worden en honderdduizend bochten. En maar duimen dat we geen tegenliggers hadden. Er was 700meter hoogte verschil. Na 40min waren we bij de brug. Sinds 1931 is deze brug de verbinding tussen 2 bergen. Aan de voet van de pilaren zie je grote takkenbossen. Daaraan kan je zien dat het water soms meters hoger staat en wat er zoal wordt meegesleurd. Het was inmiddels al 3uur en we moesten nog terug ook. Alles is goed gegaan en we hebben een hele leuke dag gehad.

We hadden goed gegokt wat het weer betreft. Zondag de hele dag zon maar vandaag somber en zo nu en dan regen. Maar we gaan naar de grotten en dan loop je toch binnen. Er zijn 2 grotten . de 1e is de royal cave die 500meter lang is. We hebben al heel veel grotten gezien maar deze was uitzonderlijk mooi.  Na 50min gebukt door de gangen stonden we weer buiten. 'n halve km verder is de Fairy cave. Deze grot is 340m lang en ook heel bijzonder..We hadden niet zoveel zin om dezelfde weg terug te gaan en daarom  namen we een deel van de toeristische route snowy river naar Orbost. Het was vandaag zo tussen 11 en 16gr dus het wordt al kouder.

Vannacht was er ook regen en onweer en het was behoorlijk koud.

1. Rita:
    10 april 2012
    Hai ik krijg voor het eerst een berichtje binnen via je blog dat er een nieuw verhaal stond Ik had me daar vanaf dag 1 voor ingeschreven.Of heb je deze hanmatig verstuurd?
    Groetjes uit Vlaardingen
  2. Bauwien:
    10 april 2012
    Hallo Lida en Arie
    de fotos zien er erg mooi uit,en naar je verslag te kijken maken jullie van alles mee,jullie zullen erg moeten wennen als jullie weer thuis zijn.
    nog heel veel plezier,
    groetjes Bauwien.
  3. E.van der Velden-Wijt:
    11 april 2012
    Hallo Lida en Arie. Voor het eerst is het mijn man gelukt je bericht over jullie Pasen te openen. Erg leuk. Bij tennissen werd er al over je gesproken Lida komt binnenkort terug. Geniet er samen nog maar van.Groetjes Evelyne van der velden.
  4. hedy doumenis-groeneveld:
    11 april 2012
    Hi Lida en Arie,
    fantastisch wat jullie allemaal meemaken, natuurlijk kan dat ook niet anders op zo'n reis. Ook dat verhaal over die 2 mannen, ik kan mij die zooi levendig voorstellen.
    Al plannen om terug te komen??? We missen je op tennis.

groetjes,
    Hedy
  5. Greet:
    12 april 2012
    Hallo Lida en Arie,
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken, dat wordt straks weer vreselijk wennen voor jullie hier in Nederland en vooral in Vlaardingen. De laatste tijd viert de criminaliteit hoogtij hier. Vreselijk!
    Net als de 1e schrijfster kreeg ik nu pas voor het eerst een berichtje dat er een reisverhaal was geschreven.
    Genieten jullie in elk geval nog lekker maar verder van jullie geweldige avontuur.

Hartelijke groeten (ook namens Jenny)
    Greet