paradijs

10 december 2011 - Geelong, Australië

Ja de hele great ocean road is zo mooi dat we denken in het paradijs te zijn. Ik had wel eerder willen schrijven maar de laatste 2 dagen waren we in Cumberland waar er geen internet verbinding was. De camping lag PAL aan de g.o.r. en direkt na een flinke slinger in de weg was de 1e ingang, die we daarom misten. Gelukkig was er nog een 2e en door arie zijn goeie stuurkunsten konden we hier wel in. De camping lag aan een riviertje en tussen 2 bergen. Heel erg mooi.

Maar ik ga even terug naar het begin van de week toen we op weg waren naar Apollo bay. We hadden van andere reizigers gehoord om naar cape otway te gaan. Daar kwamen we langs en moesten alleen een weg naar rechts van 12km afrijden totaan de vuurtoren. Op deze weg zouden koala's zitten .Dat wilden we meemaken. Want in de 17jaar dat we in Austr. komen hebben we nog nooit koala's gezien in het wild. En ja hoor na 3 km zagen we er 1 zitten op ooghoogte. Dat kon niet beter. Totaan de vuurtoren hebben we er wel 25 geteld.

Na korte tijd waren we in Apollo bay en hadden al snel gezien welke camping het mooiste uitzicht had. Met de heuvels in onze rug keken we uit over het azuurblauw van de oceaan. Dat vinden wij een paradijs.We hoeven eigenlijk alleen maar onze stoel neer te zetten om de hele dag hiernaar te kijken, maar er is nog zoveel meer te zien. We rijden naar Maits rest waar je een wandeling kan maken door het regenwoud. Ook alweer zo bijzonder. Daarna rijden we een 4wd weg door het great otway np. Het lijkt klein zwitserland wel. We rijden over heuvels en door dalen tot we bij de triplet watervallen zijn. Een 3 delige waterval maar we moeten wel weer heel veel treden op en af.

Als we door het bos weer terugrijden naar de g.o.r. ligt daar  een dikke boom over de weg. Deze is in 2 stukken gevallen. We zijn gaan passen en meten en de auto kon er doorheen met aan beide zijden nog 10cm ruimteover.

We zijn nu aan het einde van de great ocean road en we zitten nu in Geelong. Later daarover meer.

a.s. Dinsdag gaan we met de ferry naar Tasmanie. Jullie horen van ons. tot dan.