Tasmanie

14 december 2011 - Devonport, Australië

Dinsdag om 10uur rijden we de camping van Geelong af, maar 's avonds om half 8 vertrekt de boot pas.

Dus wat zullen we doen in de tussentijd? Ik heb een klein plaatsje gevonden Werribee dat ligt nog 40minuten af van Melbourne dus dat is gemakkelijk. Dat Werribee blijkt een groot park te hebben dus we dachten zo om daar de caravan neer te zetten en een paar uur door te brengen. Dat bleek een goed idee. Als eerste lag daar een mooie rozentuin en dat was geen straf om daar een paar uur door te brengen. Er is trouwens een roos naar jou vernoemd Fiona. Fiona's Wish. Leuk toch. Achter de rozentuin lag een soort kasteel met bijbehorende huizen uit vroegere tijden. Een stal met koetsen. Een homestead en nog andere.  We hadden nog wel uren kunnen blijven maar ik on het niet langer rekken. Arie wilde op tijd bij de boot zijn en nemen we de juiste afslag enz. Hoe dichter bij Melbourne hoe drukker het werd. Een 5 baans weg  en je rijdt toch in  een gevaarte van 12 meter lang. Maar alles ging super. Lida is een goeie navigator en we hadden nog een parkeerplek ook in de buurt van de ferry.Om 20 min voor 5 zouden ze beginnen met inchecken. Voor die tijd zagen we tientallen vrachtwagens aan boord gaan.  We dachten hoe kan dat er allemaal op? Toen waren de auto's en caravans aan de beurt. De aanwijzigingen waren erg goed en een 1e check was er onder de motorkap, of je geen losse gasflessen en wapens bij je had. Daarna kregen we een label en mochten verder rijden. In de rij moesten we toen een tijdjewachten tot de iedereen aan de beurt was geweest. Daarna kwam je langs een loket en kreeg je boarding passen en ze keken in de caravans Dan reden we de boot op. Alles werd zo goed mogelijk ingedeeld en zo konden we doorrijden naar de achterkant van de boot en stonden we bijna vooraan. Toen konden we naar dek 8 waar er 2 stoelen voor ons waren gereserveerd. Ik moet zeggen dat je veel meer ruimte hebt als in een vliegtuig en we zaten 1e rang. Door hele grote ramen keken we aan de achterkant van het schip naar Melbourne. Precies om half 8 waren we los en langzaam zagen we Melbourne kleiner worden.  's Nachts werd het wel behoorlijk koud, maar gelukkig had ik aan een warme jas gedacht en er waren dekens en kussens net als in het vliegtuig. We dachten dat we net ingedommeld waren toen we om 5.45u !!! via de luidspreker hoorden dat er een continental ontbijt werd geserveerd. Opschieten allemaal want om 6uur meerde het schip aan. Vanaf verdieping 8 konden we zien hoe eerst de vrachtwagens naar buiten werden gereden. Toen kregen wij het sein om allemaal naar de auto te gaan. Vlakbij onze auto waren kennels waar alle huisdieren in waren gestopt. Het meest honden. Sommige honden hadden blijkbaar de hele nacht zitten blaffen want die waren helemaal schor en gestresst. Heel zielig. Heel soepel gingen we 1 voor 1 rijden en 200m verder was de quarantaine stop. De auto moest weer open en iemand kwam de caravan in en keek in de koelkast en 'n paar kastjes. Oke alles is orde en nu naar de camping waar we hadden besproken. Die bleek heel dichtbij de zijn en om 7uur stonden we voor de deur. Een beetje vroeg want om 8uur gingenze open. Toen zijn we maar koffie gaan drinken bij Macdonald en om 8uur stonden we voor de 2e keer voor de deur en nu konden we direkt door. We hadden weer de luxe van een ensuite dus wat willen we nog meer.

Het is maar 19gr. maar de zon schijnt aan een strakblauwe lucht en wij zijn tevreden.

Tot de volgende keer maar weer.