richting Melbourne

22 november 2011 - Robe, Australie, Australië

In yorke peninsula hebben we in 3 kustplaatsen gestaan. Marion Bay, point turton en Ardrossan. Daarna zijn we via Adelaide naar MUrray bridge gegaan. Vlak na Adelaide ligt het dorp Hahndorf wat in 1839 is gesticht door een duitser die de heuvels hier zo mooi vond en dat hem deed denken aan Beieren. Het is eigenlijk maar 1 lange straat maar die was vol met toeristen.

In Murray bridge hebben we de caravan neergezet en hebben een touristische route gereden wat leuke plaatjes opleverden. Arie was helemaal in zijn nopjes in het captains cottage museum.Heel veel oude machines en motoren. Ik geloof dat hij er wel 200 foto's heeft gemaakt. Wat straten verder staat de kleinste kathedraal van de wereld. Wat ook een leuk plaatje opleverd dat zijn de 2 bruggen. De autobrug en de spoorbrug over de Murray river.

Vanmorgen zijn we vanuit MB richting Wellington gereden. We deden dat over binnenwegen en ineens hield de weg op en moesten we met de veerboot. Heel klein allemaal maar wel leuk. Zelfs de overtocht was gratis.Vanaf Meningie rijden we de hele tijd langs het water. We komen door Kingston waar veel mensen van de kreeftvangst leven en dat willen ze weten ook. Een levensgrote kreeft staat aan het begin van de stad.

Vanaf hier is het nog 45km naar Robe. Een mooie camping aan een baai die ligt aan de zuidelijke oceaan.  We maken direkt al een wandeling aan he strand. Er staat een straffe wind maar met de zon erbij

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. nel de jonge: