wintersport

21 maart 2012 - Mansfield, Australië

Wij zijn in een dorp geweest waar je kan skien. Mount Buller Alpine village op 1805meter. Er lag alleen geen sneeuw. Toen we nog beneden aan de berg waren was het 23gr. en hoe hoger we kwamen steeds ging het 1graad naar beneden. Boven was het nog maar 13gr en het stormde nog net niet. Wel heel hard waaien. Halverwege de berg stond er 1 verkeersbord met 2 kabouters erop. Dat hadden we nog nooit gezien en begrepen niet helemaal waar dat voor was. Tot er even later een boom stond langs de afgrond met daarin een kabouter deurtje en brievenbus en een schoorsteen aan de zijkant. In de brievenbus zat zelfs een tekening van een kind dat daar langs was geweest. Schattig toch. Aangekomen op 1800m leek het net op Oostenrijk. Hotels, restaurant, bar en een ski school. Sneeuwkanonnen en stoeltjesliften, alles werd weer klaargemaakt voor de winter in juni. Tirol stond er op een van de liften.

Vandaag zijn we het bos in gegaan om te zien waar de beruchte Ned Kelly met zijn bende zat. Op deze plek heeft N.Kelly 3 politie agenten doodgeschoten. Deze afgelegen plek deed enigszins somber aan ondanks dat je hier kan picknicken met de hele familie. Je kan de kinderen niet uit het oog verliezen omdat er nog veel mijnschachten liggen die half verscholen liggen tussen de bomen en struiken. Hier werd ook naar goud gedolven. Gelukkig dat er wat borden staan met gevaar........maar de schachten zijn echt overal. griezelig.

Dan naar wat leukers en dat was de Power lookout. met een mooi uitzicht over het alpine NP. De hele dag hebben we het droog gehad maar toen we terug reden naar de caravan regende het. Wij reden bovenin de bergen en de wolken hingen laag in het dal, zodat wij nu OP de wolken keken. Een hele mooie rit.

1. Wim:
    23 maart 2012
    weer een mooi verslag, wintersport in juni, je kan hier in Nederland daar geen voorstelling bij maken.

Wim